Kurz jógy pro těhotné Brno - LÉTO:

Termín:

STŘEDA 18:15 - 19:30 (14. 7. - 25. 8. 2021, kromě 4. 8.)

Místo:

Centrum Ječná, Brno-Řečkovice (Ječná 29a, přízemí budovy bývalé Geodézie)

Cena:

1200 Kč (6 lekcí 75minutových)

 

Kurz jógy pro těhotné Brno - PODZIM:

Termín:

ÚTERÝ 18:15 - 19:15 (5. 10. - 7. 12. 2021)

Místo:

zrcadlový sál Semilasso (bezbariérový)

Cena:

1750 Kč (10 lekcí 60minutových)

Podmínky rezervace:

Po odeslání přihlašovacího formuláře Vám přijde email s potvrzením volné kapacity a s údaji k platbě (tento email čekejte během 1 - 2 dnů). Přihláška se stává závaznou po úhradě kurzovného, termín splatnosti je nejpozději 10 dnů před zahájením kurzu. Za neúčast na lekcích se nevrací kurzovné.
VSTUP DO KURZU PO JEHO ZAHÁJENÍ MOŽNÝ - NUTNO DOMLUVIT.
KURZ JE MOŽNÉ ZKRÁTIT (VČETNĚ KURZOVNÉHO) POUZE NA ZÁKLADĚ TERMÍNU PORODU.

JAK JE TO S NÁHRADAMI?

 

 Lektorka:

EVA HRDLIČKOVÁ

ČLÁNEK NA MÉM BLOGU
O JÓZE V TĚHOTENSTVÍ:

Eva Hrdličková: 
"O těhotenskou jógu jsem se začala zajímat asi dva týdny před počátkem svého prvního těhotenství (tehdy nic netušíc). Původně mě zajímalo, jak upravit lekci, kdyby na ni přišla těhotná žena, jak pro ni konkrétně modifikovat pozice, které cviky vynechat. Jelikož se těhotenská jóga stala aktuální pro mě samotnou, začala jsem se o jógu v tomto krásném životním období zajímat mnohem intenzivněji. Kromě školení jógy pro těhotné, seminářů zaměřující se na funkční anatomii a principy zdravého pohybu jsem prostudovala nejrůznější zdroje zaobírající se touto tématikou..."  CELÝ ČLÁNEK

ČLÁNEK NA MÉM BLOGU NA TÉMA "DRŽENÍ TĚLA V TĚHOTENSTVÍ"

Eva Hrdličková:
"V těhotenském cvičení/józe můžete narazit na spoustu prospěšných cviků či pozic. Pokud bych ale mohla doporučit jednu věc, která má z mého pohledu hned několik úžasných účinků zároveň, bylo by to vědomé a opakované nastavování správného držení těla, a to nejen během cvičení, ale hlavně v každém dni těhotenství." CELÝ ČLÁNEK

O kurzu:

Kurzy jsou vhodné pro začátečnice i pokročilé ve všech trimestrech (v trimestru prvním je vhodné začít až po cca 10. týdnu)
Lekce jsou vedeny v jemném a ohleduplném stylu, systémem, který jsem postupně vyvinula na základě své dosavadní praxe včetně období obou těhotenství, na základě studia na mnoha odborných seminářích a intenzivního samostudia. Do lekcí vnáším kromě jógové terapie především principy zdravého pohybu v souladu s funkční anatomií a prvky moderní rehabilitace. 
Na lekcích těhotenských respektuji ZMĚNY HORMONÁLNÍ (způsobující např. rozvolňování pánve a kloubů a s tím spojené např. bolestí kyčlí, SI skloubení), FYZIOLOGICKÉ (např. zvýšený objem krve a s tím spojené např. problémy s tlakem, křeč. žilami) a ANATOMICKÉ (prohloubené zakřivení páteře, zatížení kloubů dolních končetin, snížení klenby).
Na základě těchto změn upravuji způsob cvičení s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi přítomnými. 

 

  • důraz na správné držení/nastavení těla ve všech pozicích
  • důkladné vysvětlení jednotlivých jógových pozic a jejich individuální přizpůsobení 
  • vnesení principů zdravého pohybu do každodenního života (opakovaným nácvikem určitých pozic si zafixujeme např. bezpečný způsob zvedání břemen, provádění předklonových činností atd.)
  • úleva od nejrůznějších (nejen) těhotenských potíží (bolesti zad, kříže, kyčlí, kolen, syndrom karpálního tunelu, snížení nožní klenby; křečové žíly, otoky, hemoroidy atd.)
  • práce s pánevním dnem (aktivace i uvolnění + individuální doporučení, jak s pánevním dnem v kterém trimestru pracovat) a hlubokými svaly břicha (prevence diastázy, bolestí beder, SI skloubení, inkontinence, rozestupu spony stydké, hemoroidů atd.)
  • centrace kloubů (prevence jejich hormonálně podmíněné nestability a bolesti, prevence artrózy, důležité pro správné držení těla)

 

  • práce s klenbou nohy i ruky - nastavení klenby v nejrůznějších pozicích, speciální cviky na podporu klenby, manuální techniky pomáhající se sníženou nožní klenbou, vbočeným palcem, předcházející artróze prstů
  • doporučení vhodných bot a nácvik chůze
  • propojení jóga terapie, různých cvičebních stylů, fyzioterapeutických technik a zkušeností lektorky během svých dvou těhotenství
  • nácvik základních úlevových pozic a dýchání během 1. doby porodní, obecná doporučení pro 1. dobu porodní (hudba, prostředí, koncentrace atd.) v duchu přirozeného porodu
  • prohloubení dechu, energizace, emoční zklidnění, podpora tělesných soustav svých i miminka
  • hledání vnitřního klidu, spokojenosti a sebedůvery (relaxace, vizualizace, afirmace, meditační techniky)
  • hledání zalíbení v přítomných okamžicích s uvědoměním si zázračného procesu probíhajícího uvnitř našeho těla

Reference:

Iva K.: "K Evě jsem začala chodit na těhotenskou jógu a naprosto jsem se nadchla pro způsob, jakým vede lekce, a dokonce mě Evička inspirovala natolik, že jsem se rozhodla stát se lektorkou jógy. Lekce s Evou jsou báječné, všem doporučuji!"

Dáša K.: „Na kurz gravidjógy s Evou jsem narazila náhodou a vybrala jsem si ho, jelikož mě zaujalo, že samotná lektorka měla s těhotenstvím nedávnou zkušenost. Eva mi byla inspirací a důkazem toho, že i v tomto období může být člověk aktivní, cítit se dobře a po porodu se rychle navrátit ke své původní postavě. 
Její lekce se mi líbily především díky jejímu osobitému a kamarádskému přístupu, komorní a uvolněné atmosféře a především jejímu zapálení pro danou věc. Kladně taky hodnotím detailní vysvětlování každého cviku a časté upozorňování na jeho správné provedení, což mi usnadnilo si rychle osvojit jednotlivé jógové pozice a doma si je sama zkoušet. Věřím, že pravidelné cvičení jógy značně přispělo k tomu, že jsem po celou dobu těhotenství netrpěla žádnými typickými obtížemi, jako jsou např. bolesti zad. Naopak, cítila jsem se dobře, jak na těle, tak i na duchu.  Praktikování gravidjógy mi tedy potvrdilo, že těhotenství není nemoc a že je možné být ve skvělé kondici a cvičit do posledního dne.
PS: Evi, to, co děláš, a jak to děláš, děláš dobře, jen tak dále..."

Ivana C.: "Nepatřím rozhodně k ženám se silně rozvinutými mateřskými pudy a před vlastním těhotenstvím jsem o děti nejevila pražádný zájem – do kočárků jsem v případě nutnosti nahlížela jen z úctyhodné vzdálenosti a těhotné ženy jsem povětšinou silně litovala kvůli všem těm „komplikacím“, které musí s břichem překonávat. Když jsem pak sama otěhotněla, snažila jsem se dlouho dělat, že se vlastně nic neděje, a vesele lezla dál po skalách, dokonce jsem ještě ve třetím měsíci odehrála několik ligových volejbalových utkání (jen ty smeče nebyly, co bývaly). Postupně jsem se ale musela zklidnit, neb dítko v batůžku na břiše nebylo na nějaké velké poskoky zvědavé.
A tak jsem se začala čím dál více věnovat józe, kterou jsem doposud využívala jen jako prostředek k uvolnění. Narazila jsem na lekce jógy pro těhotné a ke svému velkému překvapení zjistila, že se nejedná o žádné přihlouplé „hlazení mimíska v bříšku“, ale o opravdu dobře propracovaný systém pozic, které dělají kulatící se postavě víc než dobře. Pod vedením lektorky Evy Hrdličkové jsem se dokázala nejen uvolnit a protáhnout, ale jóga mě zase chytla za srdíčko. Začala jsem se soustředit na dech, což mi pomohlo aspoň částečně spojit se s tím rostoucím tvorečkem uvnitř. A blahodárné účinky měly Eviny lekce i „zvenčí“. Přestala mě úporně bolet bedra, uvolnily se lopatky, začalo se mi líp dýchat. A u jógy jsem zůstala až do konce těhotenství. Eviny sestavy jsem cvičila každý den i doma, prakticky až do posledního dne těhotenství. A první den po porodu v porodnici jsem si vyprosila od manžela, aby mi přinesl místo pugétu jógamatku. V prvních dnech po přivedení dcery Báry na svět mě Evina sestava ásan postavila doslova na nohy a taky mně, jako jediný prozatím myslitelný pohyb, pomohla nezbláznit se z „internace“ v porodnici. Postupně jsem přidávala náročnější pozice a díky józe jsem byla dva týdny po porodu nejen na své původní váze a poměrně fit, tedy v rámci možností – každopádně však fit i duševně.
Pokud bych měla možnost navrhnout balíček první záchrany pro těhotné a následně novopečené matky, pak by obsahoval dvě věci: poukázku na konzultaci s laktační poradkyní a vstupenku na několikaměsíční kurzy jógy!"

Hana P.: "Dobrý den, Evi, s radostí oznamuji, že se nám před dvěma týdny narodila dcera. Porod proběhl bez komplikací a rychle, přičemž během první doby porodní jste musela hodně škytat, jak jsem na vás a hodiny gravid jógy myslela. Všechny úlevové pozice i dýchání jsem bezezbytku využila a věřím, že i díky nim patřím k těm šťastným maminkám, které budou na porod s radostí vzpomínat (jasně, bez kontrakcí a bolesti se to neobejde, ale i tak)...
Moc děkuji za energii a rady, které jste nám předala, a doufám, že až malá malinko povyroste a vy se ke cvičení jógy po druhém mrněti vrátíte, tak budu moci začít chodit na vaše klasické středeční hodiny."  

Jana Daň.: "Na kurz gravidjógy jsem se plynule dostala z kurzů jógy, které jsem u Evči navštěvovala. Protože se mi moc líbil její přístup, atmosféra a celková pohoda na hodinách, volba byla jasná. Vůbec mě nenapadlo hledat jiné cvičení.... Absolvovala jsem tři kurzy a nebýt porodu, cvičila bych vesele dál. Tato volba byla ta nejlepší, celé těhotenství mě nebolela záda, neměla jsem oteklé nohy a celkově jsem se cítila skvěle, jak na těle, tak na duchu. Těhotenství jsem si díky gravidjóze užívala. Při samotném porodu jsem ocenila hlavně úlevové polohy a dýchání... Porod proběhl nad mé očekávání rychle a v pohodě. Takže, milé těhulky, cvičte gravidjógu.
Evi, Vám děkuji a nám přeji, ať cvičíte dál a Vaše lekce jsou stále tak příjemné."

Eva P.: "Milá Evi, milé budoucí maminky,
ke gravidjóze jsem se dostala přes lekce jógy, které jsem náhodou objevila na webu, zrovna když Evča byla těhotná. S jógou jsem měla již zkušenosti z minulosti a oblíbila jsem si ji. Evča mi byla sympatická od první lekce a vyhovoval mi její styl vedení a přístup k józe. Byla jsem fascinovaná, jak zvládá jednotlivé pozice s rostoucím bříškem.
Když mě toto krásné očekávání potkalo asi za půl roku poté, neváhala jsem a přihlásila jsem se do kurzu jógy pro těhotné. Jóga byla pro mě relax a zároveň jsem si udržovala fyzičku s bříškem. Celé těhotenství jsem si doslova užívala, bez potíží. Vychodila jsem dva kurzy za sebou a cítila se báječně. U Evči jsem ocenila profesionální vedení lekce s příjemnou atmosférou a kamarádským přístupem.
Děkuji, že takový kurz existuje!"       
     

Silvie H.: "Dobrý večer, Evo, chtěla jsem Vám poděkovat za příjemné dva kurzy gravid jógy, které jsem mohla s Vámi absolvovat.
Poslední lekci jsem absolvovala 5 dní před porodem. Při porodu jsem si vzpomněla i na Vás, kdy jsem využila některé pozice, které jsme během lekcí cvičily (využila jsem hlavně úlevovou pozici ve stoji s lokty opřenými o stehna a pozici ve dřepu).
Ještě jednou děkuji a přeji hodně spokojenosti a úspěchů." 

Jana D.: "K Evě jsem se dostala přes jejího manžela - spolužáka a kamaráda - a jsem tomu velice ráda. Hned od začátku těhotenství jsem začala chodit na lekce gravidjógy a pokračovala jsem téměř  až do porodu (pak už jsem nechtěla jezdit autem). U porodu mi velmi pomohlo nacvičené dýchání a taky jsem využila některé polohy, které jsme dělaly na lekcích. Můj porod proběhl hladce a rychle jsem se dostala opět do kondice. Pro mě byly Eviny lekce rozhodně dobrou volbou."