VIDEOKURZ jógy a cvičení po porodu/pro všechny s diastázou:

  • kurz s předtočenými videy
  • přihlásit se můžete kdykoli během roku a cvičit ihned
  • všechny lekce máte naráz k dispozici po dobu jednoho roku od zakoupení
  • možnost prodloužení o další rok za cenu 290 Kč/rok
  • samy si volíte tempo cvičení, k lekcím se zpětně můžete vracet

Kde videa najdu?

Po úhradě kurzu vám bude zpřístupněna členská sekce tohoto webu. 

Zaváděcí cena:
990 Kč 

Proč kurz se mnou?

  • pokud si nejste jisté, co po porodu můžete/nemůžete cvičit (a proč), hledáte zdravé a šetrné cvičení pro toto křehké životní období, jste na správné adrese - začněte od začátku a správně
  • důraz kladu na smysluplnost prováděných pozic v duchu zdravého, fyziologického pohybu s ohledem na změny, kterými si tělo během těhotenství a porodu prošlo, a s ohledem na individuální rozdíly
  • propojuji jógu s moderními rehabilitačními přístupy, přitom do lekcí vnáším základní principy jógové filozofie 
  • naučené principy pohybu vám budou sloužit po celý život

 

 

SAM_0512

Lektorka:

Eva Hrdličková (VÍCE O LEKTORCE ZDE

bocniprknosbrichem

MÁTE OBAVY, ŽE NEBUDETE CVIČIT SPRÁVNĚ A ŽE VÁS NEBUDE MÍT KDO OPRAVIT?

"Zakládám si na pečlivém navádění do pozic s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi lidmi. Zároveň volím pozice pro toto období šetrné, smysluplné a ve fyziologických rozsazích. Pomocí mých podrobných instrukcí nastavíte každičkou část těla tak, jako bych stála vedle Vás:-). Poradím vám, jak pohyb vykonat, co byste při něm (ne)měly cítit, jak si jej případně upravit, jak a kam dýchat... Poporodnímu cvičení se věnuji od roku 2012, od svého prvního porodu. Mám zkušenosti s návratem těla do kondice po obou typech porodů - přirozeném i operativním. Díky pravidelnému a hlavně správně zvolenému způsobu cvičení se mi vyhnuly nejrůznější bolístky, které většina žen i několik let po porodu zažívá." Eva H.

Na tomto kurzu vás čeká:

  • 12 lekcí na dané téma - viz podrobný rozpis (délka 30 - 60 minut)
  • 2 lekce cca 60minutové pro komplexní procvičení celého těla 
  • 3 velmi jemné lekce pro šestinedělí a po porodu císařským řezem
  • 3 tematické "minilekce" (cca 15minutové)
  • 10 tematických videopřednášek (cca 7 - 30minutových)
  • přednáška a text se zaměřením na diastázu
  • písemné shrnutí všech video-přednášek
  • další texty na různá témata (např. "jóga a hypermobilita", "jak podpořit vitální kapacitu plic", technika různých typů pozic atd.)
  • ke každé z prvních dvanácti lekcí domácí úkoly s doporučením vhodných cviků včetně fotografií
  • možnost individuální konzultace emailem
  • zodpovídání dotazů v sekci "časté dotazy"

Na kurz se můžete přihlásit pomocí PŘIHLÁŠKY
Poté Vám přijdou údaje k platbě kurzovného. 
Po úhradě kurzovného Vám obratem pošlu přístupové údaje a můžete se ihned přihlásit do členské sekce, kde kurz probíhá, a začít cvičit:-).

Témata prvních dvanácti lekcí:

  1. Držení těla, dech, zapojení svalů pánevního dna a hlubokých břišních svalů, základní principy cvičení, jemný Pozdrav Slunci.
  2. Diastáza - cviky vhodné jako prevence i náprava.
  3. Zdravá chodidla a ruce v souvislostech - cviky i manuální techniky.
  4. Jóga proti bolestem zad, předklonové pozice.
  5. Krční páteř - cviky na uvolnění, správné nastavení, hluboké zpevnění.
  6. Šikmé břišní svaly - cviky v souladu s případnou diastázou břicha.
  7. Jóga pro hezká ramena - protažení typicky zkrácených svalů, posílení těch ochablých.
  8. Rotace - jemný způsob lahodící zádům, páteři i břichu.
  9. Záklony - jemně a smysluplně, jak pojmout záklon při diastáze
  10. Břišní svaly komplexně - cviky na procvičení všech typů břišních svalů, zohledňující tendence v držení těla při sedavém stylu života a případnou diastázu.
  11. Předklony versus záklony - jak je individuálně pojmout.
  12. Hýždě a břicho komplexně - cviky kombinující posílení hýždí a stabilizační cviky na střed těla

Jak si kurz rozvrhnout?

  • nejprve doporučuji prostudovat úvodní texty o poporodním cvičení ve členské sekci
  • s cvičením můžete v jemném stylu začít již v šestinedělí (lekcemi přizpůsobenými pro šestinedělí i po porodu císařským řezem)
  • po šestinedělí doporučuji začít lekcí č. 1 a každý týden navázat další ze dvanácti tematických lekcí, takto budete postupovat od základů a bude fungovat jakási návaznost lekcí
  • na každou lekci je vhodné si vyhradit alespoň 1 týden pro pochopení všech principů, zvládnutí doporučených "domácích úkolů", zhlédnutí video-přednášek a prostudování textů
  • po odcvičení prvních 12 lekcí se můžete vracet k jakékoli z nich podle toho, co vás zajímá nebo je pro vás aktuální
  • poté je vhodné přejít k lekcím "komplexního rozcvičení"
  • pokud budete mít chuť na kratší lekci, budou se vám hodit "minilekce" na dané téma

Více o konceptu a smyslu kurzu:

Kurz je vhodný pro ženy od období probíhajícího šestinedělí (některé lekce budou vyloženě uzpůsobené pro šestinedělí) přibližně do jednoho roku po porodu. Může pomoci i ženám, které jsou delší dobu po porodu a rády by pomohly např. od bolestí beder, vrátily do kondice svaly pánevního dna, zmírnily diastázu a celkově zlepšily držení těla a kondici.  
Kurz propojuje moderní rehabilitační přístupy s jógovou terapií a dalšími směry podporující zdravý a funkční pohyb. Je obohacený o cenné zkušenosti lektorky se cvičením po obou typech porodů - přirozeném i operativním. Cviky budou přizpůsobeny různým typům držení a nastavení těla a zohledníme časový odstup od porodu (vše na základě bohatých zkušeností lektorky). 
Miminko můžete mít u sebe a podle potřeby se mu věnovat. Mateřství je ideální období na to, abychom si uvědomovaly krásu přítomného okamžiku a naučily se vnitřní spokojenosti bez ohledu na to, jestli je doma naklizeno nebo zda má miminko zrovna dobrou náladu:-).  

  • tonizace pánevního dna, hlubokých svalů břicha a šikmých břišních svalů (pomůže s nápravou diastázy, se zploštěním bříška, uleví od bolesti zad)
  • nácvik správného dýchání
  • zapojení stabilizačního systému celého těla (nejen "core", ale také svalů, které zpevňují jednotlivé klouby)
  • nácvik správného držení těla a postupný návrat páteře do původního zakřivení
  • cviky na prevenci a nápravu bolestí zad, kloubů (např. kyčlí, SI skloubení)
  • kompenzace dysbalancí typických pro sedavý styl života, protažení typicky zkrácených partií a posílení těch ochablých
  • práce s chodidly - s klenbami, vbočenými prsty atd.
  • pozdrav Slunci přizpůsobený poporodnímu období
  • tipy pro každodenní činnosti (zvedání miminka atd.)
  • nácvik relaxace, techniky pratjaháry a dhárany (práce se smysly a myslí), uplatňování principu žití v přítomnosti a vnitřní spokojenosti atd.

MOŽNOST DÁRKOVÉHO POUKAZU

Pokud byste tento kurz chtěli věnovat své kamarádce, sestře, dceři či manželce, napište mi na jogaeva@email.cz a domluvíme se:).