VIDEOKURZ jógy pro těhotné:

  • kurz s předtočenými videy
  • přihlásit se můžete kdykoli během roku a cvičit ihned
  • všechny lekce máte naráz k dispozici po dobu celého těhotenství (pokud byste se přihlásila na konci těhotenství, přístup máte na 3 měsíce, cvičení tedy využijete i pro poporodní období)
  • pokud si kurz budete chtít zakoupit podruhé (např. při dalším těhotenství), budete mít slevu 50% (napište prosím do poznámky v přihlášce)
  • samy si volíte tempo cvičení, k lekcím se zpětně můžete vracet
  • koupí tohoto kurzu získáte slevu 10% na videokurz poporodní

Kde videa najdu?

Po úhradě kurzu vám bude zpřístupněna členská sekce tohoto webu. 

Zaváděcí cena:

990 Kč 

Proč právě kurz se mnou?

  • pokud si nejste jisté, co v těhotenství můžete/nemůžete cvičit (a proč), hledáte zdravé a šetrné cvičení pro toto křehké životní období, jste na správné adrese - začněte od začátku a správně
  • důraz kladu na smysluplnost prováděných pozic v duchu zdravého, fyziologického pohybu s ohledem za změny probíhající v těle těhotné ženy a s ohledem na individuální rozdíly
  • propojuji jógu s moderními rehabilitačními přístupy, přitom do lekcí vnáším základní principy jógové filozofie 
  • naučené principy pohybu vám pomůžou i v období poporodním a budou vám sloužit po celý život

Lektorka:

Eva Hrdličková (VÍCE O LEKTORCE ZDE

IMG_9999

MÁTE OBAVY, ŽE NEBUDETE CVIČIT SPRÁVNĚ A ŽE VÁS NEBUDE MÍT KDO OPRAVIT?
"Zakládám si na pečlivém navádění do pozic s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi lidmi. Zároveň volím pozice jemné, smysluplné a ve fyziologických rozsazích. Pomocí mých podrobných instrukcí nastavíte každičkou část těla tak, jako bych stála vedle Vás:-). Poradím vám, jak pohyb vykonat, co byste při něm (ne)měly cítit, jak si jej případně upravit, jak a kam dýchat...Těhotenské józe se věnuji od roku 2012, od svého prvního těhotenství. Díky pravidelnému cvičení jsem prožila velmi pohodová těhotenství bez jakýchkoli potíží." Eva H.

MOŽNOST DÁRKOVÉHO POUKAZU

Pokud byste tento kurz chtěli věnovat své kamarádce, sestře, dceři či manželce, napište mi na jogaeva@email.cz a domluvíme se:). Více ZDE.

Na tomto kurzu vás čeká:

  • celkem cca 13 hodin cvičení
  • 7 lekcí na dané téma - viz podrobný rozpis (cca 55minutových)
  • 2 lekce cca 60minutové pro komplexní procvičení celého těla (+ domácí úkoly)
  • 1 lekce komplexního rozcvičení + zaměření na zdravá chodidla (cca 30minutová)
  • speciál zaměřený na chodidla - text o chodidlech s teorií a tipy + domácí úkol 
  • 1 lekce 60minutová pro 3. trimestr
  • 1 speciální 20minutová lekce "kancelářské gravidjógy" pro všechny trimestry
  • 3 tematické minilekce (cca 15minutové)
  • 7 tematických videopřednášek (10 - 20minutových)
  • písemné shrnutí přednášek
  • ke každé z prvních sedmi lekcí domácí úkoly s doporučením vhodných cviků včetně fotografií
  • speciální přednáška (cca 12minutová) - tipy pro šestinedělí v rámci pohybových aktivit 
  • možnost individuální konzultace emailem
  • zodpovídání dotazů v sekci "časté dotazy"

Na kurz se můžete přihlásit pomocí PŘIHLÁŠKY
Poté Vám přijdou údaje k platbě kurzovného. 
Po úhradě kurzovného Vám obratem pošlu přístupové údaje a můžete se ihned přihlásit do členské sekce, kde kurz probíhá, a začít cvičit:-).

Témata prvních sedmi lekcí a přednášek:

  1. Držení těla, dech, jak na svaly pánevního dna a hluboké břišní svaly, obecné principy cvičení v těhotenství, jemný Pozdrav Slunci.
    PŘEDNÁŠKA: diastáza v těhotenství - příčiny vzniku, způsob zvedání břemen.
  2. Šikmé břišní svaly, Pozdrav Slunci podporující šikmé břišní svalstvo.
    PŘEDNÁŠKA: Každodenní pohybové stereotypy - co prospívá/škodí. Tipy pro zdravé obouvání.
  3. Jóga proti bolestem zad v souvislostech.
    PŘEDNÁŠKA: Jak na cvičení pro zdravá záda v těhotenství - základní principy.
  4. Kyčle a pánev (včetně zaměření na harmonii v křížokyčelních kloubech).
    PŘEDNÁŠKA: prevence a řešení bolestí SI skloubení, kyčlí a symfýzy.
  5. Diastáza - cviky vhodné jako prevence i náprava v těhotenství.
    PŘEDNÁŠKA - jak na diastázu v těhotenství - konkrétní postupy.
  6. Krční páteř - cviky na uvolnění, správné nastavení, hluboké zpevnění.
    PŘEDNÁŠKA: krční páteř v souvislostech, péče o krční páteř v denním životě.
  7. Pletenec ramenní v rovnováze, posílení paží.
    PŘEDNÁŠKA: tipy k porodu

Jak si kurz rozvrhnout?

  • nejprve doporučuji prostudovat text o těhotenské józe na mém BLOGU a také ve členské sekci "častých dotazů"
  • poté doporučuji začít tematickou lekcí č. 1 a každý týden navázat další ze sedmi tematických lekcí, takto budete postupovat od základů a bude fungovat jakási návaznost lekcí
  • na každou lekci je vhodné si vyhradit 1 týden pro pochopení všech principů, zvládnutí doporučených "domácích úkolů" a zhlédnutí teoretických částí lekcí (případně prostudování textů k teoretickým částem)
  • po odcvičení prvních sedmi lekcí se můžete vracet k jakékoli z nich podle toho, co vás zajímá nebo je pro vás aktuální
  • poté je vhodné přejít k některým z lekcí "komplexního rozcvičení"
  • pokud budete mít chuť na kratší lekci, bude se vám hodit lekce "kancelářské gravidjógy" nebo "půlhodinka gravidjógy včetně cviků na zdravá chodidla"
  • ve 3. trimestru vám přijde vhod "lekce specializovaná pro 3. trimestr"
  • kdykoli během kurzu si také můžete zacvičit tzv. minilekce na dané téma (např. uvolnění beder, krční páteř)
  • koncem těhotenství může jakožto inspirace sloužit minipřednáška "tipy pro šestinedělí"

Více o konceptu a smyslu kurzu:

Kurzy jsou vhodné pro začátečnice i pokročilé ve všech trimestrech (v trimestru prvním je vhodné začít až po cca 10. týdnu)
Lekce jsou vedeny v jemném a ohleduplném stylu, systémem, který jsem postupně vyvinula na základě své dosavadní praxe včetně období obou těhotenství, na základě studia na mnoha odborných seminářích a intenzivního samostudia. Do lekcí vnáším kromě jógové terapie především principy zdravého pohybu v souladu s funkční anatomií a prvky moderní rehabilitace. 
Na lekcích těhotenských respektuji ZMĚNY HORMONÁLNÍ (způsobující např. rozvolňování pánve a kloubů a s tím spojené např. bolestí kyčlí, SI skloubení), FYZIOLOGICKÉ (např. zvýšený objem krve a s tím spojené např. problémy s tlakem, křeč. žilami) a ANATOMICKÉ (prohloubené zakřivení páteře, zatížení kloubů dolních končetin, snížení klenby).
Na základě těchto změn upravuji způsob cvičení s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi lidmi.  

  • důraz na správné držení/nastavení těla ve všech pozicích
  • důkladné vysvětlení jednotlivých jógových pozic a jejich individuální přizpůsobení 
  • vnesení principů zdravého pohybu do každodenního života (opakovaným nácvikem určitých pozic si zafixujeme např. bezpečný způsob zvedání břemen, provádění předklonových činností atd.)
  • úleva od nejrůznějších (nejen) těhotenských potíží (bolesti zad, kříže, kyčlí, kolen, syndrom karpálního tunelu, snížení nožní klenby; křečové žíly, otoky, hemoroidy atd.)
  • práce s pánevním dnem (aktivace i uvolnění + individuální doporučení, jak s pánevním dnem v kterém trimestru pracovat) a hlubokými svaly břicha (prevence diastázy, bolestí beder, SI skloubení, inkontinence, rozestupu spony stydké, hemoroidů atd.)
  • centrace kloubů (prevence jejich hormonálně podmíněné nestability a bolesti, prevence artrózy, důležité pro správné držení těla)
  • práce s klenbou nohy i ruky - nastavení klenby v nejrůznějších pozicích, speciální cviky na podporu klenby, manuální techniky pomáhající se sníženou nožní klenbou, vbočeným palcem, předcházející artróze prstů
  • doporučení vhodných bot a nácvik chůze
  • propojení jóga terapie, různých cvičebních stylů, fyzioterapeutických technik a zkušeností lektorky během svých dvou těhotenství
  • nácvik základních úlevových pozic a dýchání během 1. doby porodní, obecná doporučení pro 1. dobu porodní (hudba, prostředí, koncentrace atd.) v duchu přirozeného porodu
  • prohloubení dechu, energizace, emoční zklidnění, podpora tělesných soustav svých i miminka
  • hledání vnitřního klidu, spokojenosti a sebedůvěry (relaxace, vizualizace, afirmace, meditační techniky)
  • hledání zalíbení v přítomných okamžicích s uvědoměním si zázračného procesu probíhajícího uvnitř našeho těla

Reference:

Monika Š.: Díky Evi, Tvoje lekce jsou úžasné, to, jak všechno popisuješ, je unikátní a výjimečné, člověk má víceméně jistotu, že dělá pozice dobře. Kdyby byl nějaký Oscar pro lektorky jógy, tak máš všechny nominace! 😍 Opravdu to moc oceňujeme! 😀
 
Zuzana V.: "Lekce jsou skvělé - na to, že cvičím jógu poprvé v životě, tak se krásně chytám a zvládám. Popravdě je to nejlépe strávená hodina denně, cvičím tu lekci vždy 3x, takže paráda. A díky tomu vysvětlování si opravdu uvědomím chyby, co dělám. Pro začátečníka naprosto skvělé. Navíc extrémně mi to pomáhá v dýchání, takže když si odcvičím lekci, tak pak v noci můžu konečně klidně spát a nebudí mě astma. Navíc se člověk krásné vyklidní a kolikrát usnu už u meditace na konci lekce. Už se těším na podzim.."
  
Martina L.: Mnohokrát děkuji, že jste se do toho pustila. Cvičila jsem na základě videí opakovaně, několikrát se přidal manžel, starší děti spíš zvědavě pokukovaly. Zaujalo je, když viděly cvičit Vaši dceru :-). Kvalita obrazu i zvuku je dobrá, opravdu mám moc ráda Váš hlasový projev. Klidný, spisovný, výstižný. Zvláště mě baví upozornění typu: "Pokud teď cítíte napětí...", případně "Pozor na ..." Skoro vždycky se v nich totiž najdu :-D. Možnost cvičit si v čase, kdy dcerka spí/věnuje se jí někdo jiný/má dobrou náladu a kouká na mě/je s někým venku, si 


Iva K.:
 "K Evě jsem začala chodit na těhotenskou jógu a naprosto jsem se nadchla pro způsob, jakým vede lekce, a dokonce mě Evička inspirovala natolik, že jsem se rozhodla stát se lektorkou jógy. Lekce s Evou jsou báječné, všem doporučuji!"


Dáša K.: „Na kurz gravidjógy s Evou jsem narazila náhodou a vybrala jsem si ho, jelikož mě zaujalo, že samotná lektorka měla s těhotenstvím nedávnou zkušenost. Eva mi byla inspirací a důkazem toho, že i v tomto období může být člověk aktivní, cítit se dobře a po porodu se rychle navrátit ke své původní postavě. 
Její lekce se mi líbily především díky jejímu osobitému a kamarádskému přístupu, komorní a uvolněné atmosféře a především jejímu zapálení pro danou věc. Kladně taky hodnotím detailní vysvětlování každého cviku a časté upozorňování na jeho správné provedení, což mi usnadnilo si rychle osvojit jednotlivé jógové pozice a doma si je sama zkoušet. Věřím, že pravidelné cvičení jógy značně přispělo k tomu, že jsem po celou dobu těhotenství netrpěla žádnými typickými obtížemi, jako jsou např. bolesti zad. Naopak, cítila jsem se dobře, jak na těle, tak i na duchu.  Praktikování gravidjógy mi tedy potvrdilo, že těhotenství není nemoc a že je možné být ve skvělé kondici a cvičit do posledního dne.
PS: Evi, to, co děláš, a jak to děláš, děláš dobře, jen tak dále..."

Silvie H.: "Dobrý večer, Evo, chtěla jsem Vám poděkovat za příjemné dva kurzy gravid jógy, které jsem mohla s Vámi absolvovat.
Poslední lekci jsem absolvovala 5 dní před porodem. Při porodu jsem si vzpomněla i na Vás, kdy jsem využila některé pozice, které jsme během lekcí cvičily (využila jsem hlavně úlevovou pozici ve stoji s lokty opřenými o stehna a pozici ve dřepu).
Ještě jednou děkuji a přeji hodně spokojenosti a úspěchů." 

Jana D.: "Na kurz gravidjógy jsem se plynule dostala z kurzů jógy, které jsem u Evči navštěvovala. Protože se mi moc líbil její přístup, atmosféra a celková pohoda na hodinách, volba byla jasná. Vůbec mě nenapadlo hledat jiné cvičení... Absolvovala jsem tři kurzy a nebýt porodu, cvičila bych vesele dál. Tato volba byla ta nejlepší, celé těhotenství mě nebolela záda, neměla jsem oteklé nohy a celkově jsem se cítila skvěle, jak na těle, tak na duchu. Těhotenství jsem si díky gravidjóze užívala. Při samotném porodu jsem ocenila hlavně úlevové polohy a dýchání... Porod proběhl nad mé očekávání rychle a v pohodě. Takže, milé těhulky, cvičte gravidjógu.
Evi, Vám děkuji a nám přeji, ať cvičíte dál a Vaše lekce jsou stále tak příjemné."