ONLINE kurz jógy
pro těhotné:

Termíny:

od STŘEDY 7. 10. - jednou týdně nahrávaná VIDEA 
Každá lekce je poté týden (po dohodě i déle) ponechána ke zhlédnutí.
(Kurz poběží cca 9 týdnů.)

Místo:

soukromá FB skupina

Cena:

950 Kč (8 lekcí)

MOŽNOST PŘIPOJIT SE NA ZAČÁTEK KURZU VŽDY JEDNOU ZA CCA 2 MĚSÍCE, NEJBLIŽŠÍ START 7. 10. 2020

Lektorka:

Eva Hrdličková (VÍCE O LEKTORCE ZDE

dech s vypodloz.koleny

"Zakládám si na pečlivém navádění do pozic a na smysluplnosti jejich provádění v duchu zdravého, fyziologického pohybu. Pomocí mých podrobných instrukcí nastavíte každičkou část těla tak, jako bych stála vedle Vás:-)." Eva H.

UKÁZKOVÁ LEKCE

Organizace kurzu:

Kurz obsahuje 8 tematických lekcí 60minutových + 15minutové přednášky po každé lekci. 

Bude probíhat formou postupně nahrávaných VIDEÍ v soukromé uzavřené skupině na Facebooku. Jednou týdně (během středy) bude nahrána 1 lekce (PŘEDTOČENÉ VIDEO), která bude vždy následující TÝDEN (po dohodě i déle) ponechána pro opakovaná individuální zhlédnutí (pomůže s vypilováním techniky daných pozic a prohloubí osobní praxi). Dále budou k lekci vždy nahrány DOMÁCÍ ÚKOLY (shrnující ty nejdůležitější pozice z proběhlé lekce) a PŘÍSPĚVKY SHRNUJÍCÍ TEORETICKOU ČÁST LEKCE
Ve skupince se ještě budeme věnovat různým tématům prostřednictvím příspěvků s Vašimi komentáři/dotazy, anket, kratších tematických videí s technikou pozic a poukazováním na časté chyby.

Na kurz se můžete přihlásit pomocí PŘIHLÁŠKY
Poté Vám přijdou údaje k platbě kurzovného. Kurz je závazně rezervován po přijetí platby, splatnost je do týdne od rezervace (případně obratem, pokud je méně než týden před zahájením kurzu).
Po úhradě kurzovného Vám pošlu odkaz na příslušnou FB skupinu, kam se připojíte (zadáte "Přidat se ke skupině" a já Vaši žádost schválím). Poté vyčkáte na den zahájení kurzu. 

Na podložkách u Vás doma na viděnou!

Témata jednotlivých lekcí:

  1. Držení těla, dech, jak na svaly pánevního dna a hluboké břišní svaly, obecné principy cvičení v těhotenství, jemný Pozdrav Slunci, způsob zvedání břemen.
    Teoretická část: diastáza v těhotenství - příčiny vzniku
  2. Šikmé břišní svaly, Pozdrav Slunci podporující šikmé břišní svalstvo.
    Teoretická část: Každodenní pohybové stereotypy - co prospívá/škodí.
  3. Jóga proti bolestem zad v souvislostech.
    Teoretická část: Jak na cvičení pro zdravá záda v těhotenství - základní principy.
  4. Kyčle a pánev (včetně zaměření na harmonii v křížokyčelních kloubech).
    Teoretická část: prevence a řešení bolestí SI skloubení, kyčlí a symfýzy.
  5. Diastáza - cviky vhodné jako prevence i náprava v těhotenství.
    Teoretická část - jak na diastázu v těhotenství.
  6. Krční páteř - cviky na uvolnění, správné nastavení, hluboké zpevnění.
    Teoretická část: krční páteř v souvislostech, péče o krční páteř v denním životě.
  7. Pletenec ramenní v rovnováze, posílení paží.
    Teoretická část: tipy k porodu
  8. Lekce jógy pro těhotné bez zaměření.
    Teoretická část: shrnutí principů cvičení po porodu.

Náplň kurzu:

Kurzy jsou vhodné pro začátečnice i pokročilé ve všech trimestrech (v trimestru prvním je vhodné začít až po cca 10. týdnu)
Lekce jsou vedeny v jemném a ohleduplném stylu, systémem, který jsem postupně vyvinula na základě své dosavadní praxe včetně období obou těhotenství, na základě studia na mnoha odborných seminářích a intenzivního samostudia. Do lekcí vnáším kromě jógové terapie především principy zdravého pohybu v souladu s funkční anatomií a prvky moderní rehabilitace. 
Na lekcích těhotenských respektuji ZMĚNY HORMONÁLNÍ (způsobující např. rozvolňování pánve a kloubů a s tím spojené např. bolestí kyčlí, SI skloubení), FYZIOLOGICKÉ (např. zvýšený objem krve a s tím spojené např. problémy s tlakem, křeč. žilami) a ANATOMICKÉ (prohloubené zakřivení páteře, zatížení kloubů dolních končetin, snížení klenby).
Na základě těchto změn upravuji způsob cvičení s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi lidmi.  

  • důraz na správné držení/nastavení těla ve všech pozicích
  • důkladné vysvětlení jednotlivých jógových pozic a jejich individuální přizpůsobení 
  • vnesení principů zdravého pohybu do každodenního života (opakovaným nácvikem určitých pozic si zafixujeme např. bezpečný způsob zvedání břemen, provádění předklonových činností atd.)
  • úleva od nejrůznějších (nejen) těhotenských potíží (bolesti zad, kříže, kyčlí, kolen, syndrom karpálního tunelu, snížení nožní klenby; křečové žíly, otoky, hemoroidy atd.)
  • práce s pánevním dnem (aktivace i uvolnění + individuální doporučení, jak s pánevním dnem v kterém trimestru pracovat) a hlubokými svaly břicha (prevence diastázy, bolestí beder, SI skloubení, inkontinence, rozestupu spony stydké, hemoroidů atd.)
  • centrace kloubů (prevence jejich hormonálně podmíněné nestability a bolesti, prevence artrózy, důležité pro správné držení těla)
  • práce s klenbou nohy i ruky - nastavení klenby v nejrůznějších pozicích, speciální cviky na podporu klenby, manuální techniky pomáhající se sníženou nožní klenbou, vbočeným palcem, předcházející artróze prstů
  • doporučení vhodných bot a nácvik chůze
  • propojení jóga terapie, různých cvičebních stylů, fyzioterapeutických technik a zkušeností lektorky během svých dvou těhotenství
  • nácvik základních úlevových pozic a dýchání během 1. doby porodní, obecná doporučení pro 1. dobu porodní (hudba, prostředí, koncentrace atd.) v duchu přirozeného porodu
  • prohloubení dechu, energizace, emoční zklidnění, podpora tělesných soustav svých i miminka
  • hledání vnitřního klidu, spokojenosti a sebedůvěry (relaxace, vizualizace, afirmace, meditační techniky)
  • hledání zalíbení v přítomných okamžicích s uvědoměním si zázračného procesu probíhajícího uvnitř našeho těla

Reference:

Iva K.: "K Evě jsem začala chodit na těhotenskou jógu a naprosto jsem se nadchla pro způsob, jakým vede lekce, a dokonce mě Evička inspirovala natolik, že jsem se rozhodla stát se lektorkou jógy. Lekce s Evou jsou báječné, všem doporučuji!"

Dáša K.: „Na kurz gravidjógy s Evou jsem narazila náhodou a vybrala jsem si ho, jelikož mě zaujalo, že samotná lektorka měla s těhotenstvím nedávnou zkušenost. Eva mi byla inspirací a důkazem toho, že i v tomto období může být člověk aktivní, cítit se dobře a po porodu se rychle navrátit ke své původní postavě. 
Její lekce se mi líbily především díky jejímu osobitému a kamarádskému přístupu, komorní a uvolněné atmosféře a především jejímu zapálení pro danou věc. Kladně taky hodnotím detailní vysvětlování každého cviku a časté upozorňování na jeho správné provedení, což mi usnadnilo si rychle osvojit jednotlivé jógové pozice a doma si je sama zkoušet. Věřím, že pravidelné cvičení jógy značně přispělo k tomu, že jsem po celou dobu těhotenství netrpěla žádnými typickými obtížemi, jako jsou např. bolesti zad. Naopak, cítila jsem se dobře, jak na těle, tak i na duchu.  Praktikování gravidjógy mi tedy potvrdilo, že těhotenství není nemoc a že je možné být ve skvělé kondici a cvičit do posledního dne.
PS: Evi, to, co děláš, a jak to děláš, děláš dobře, jen tak dále..."

Silvie H.: "Dobrý večer, Evo, chtěla jsem Vám poděkovat za příjemné dva kurzy gravid jógy, které jsem mohla s Vámi absolvovat.
Poslední lekci jsem absolvovala 5 dní před porodem. Při porodu jsem si vzpomněla i na Vás, kdy jsem využila některé pozice, které jsme během lekcí cvičily (využila jsem hlavně úlevovou pozici ve stoji s lokty opřenými o stehna a pozici ve dřepu).
Ještě jednou děkuji a přeji hodně spokojenosti a úspěchů." 

Jana D.: "Na kurz gravidjógy jsem se plynule dostala z kurzů jógy, které jsem u Evči navštěvovala. Protože se mi moc líbil její přístup, atmosféra a celková pohoda na hodinách, volba byla jasná. Vůbec mě nenapadlo hledat jiné cvičení... Absolvovala jsem tři kurzy a nebýt porodu, cvičila bych vesele dál. Tato volba byla ta nejlepší, celé těhotenství mě nebolela záda, neměla jsem oteklé nohy a celkově jsem se cítila skvěle, jak na těle, tak na duchu. Těhotenství jsem si díky gravidjóze užívala. Při samotném porodu jsem ocenila hlavně úlevové polohy a dýchání... Porod proběhl nad mé očekávání rychle a v pohodě. Takže, milé těhulky, cvičte gravidjógu.
Evi, Vám děkuji a nám přeji, ať cvičíte dál a Vaše lekce jsou stále tak příjemné."