Kurz jógy pro těhotné Brno:

Termíny:

ÚTERÝ 11:30 - 12:30 (8. 9. - 10. 11. 2020, nebude 27. 10., v přítomnosti dětí)
VOLNÁ MÍSTA

STŘEDA 18:15 - 19:15 (9. 9. - 18. 11. 2020, nebude 23. 9. a 28. 10.) - VOLNÁ MÍSTA

Místo:

Centrum Ječná, Brno-Řečkovice (Ječná 29a, přízemí budovy bývalé Geodézie)

Cena:

1430 Kč (9 lekcí)

 Lektorka:

EVA HRDLIČKOVÁ

Podmínky rezervace:

Po odeslání přihlašovacího formuláře Vám přijde email s potvrzením volné kapacity a s údaji k platbě (tento email čekejte během 1 - 2 dnů). Přihláška se stává závaznou po úhradě kurzovného, termín splatnosti 10 dnů před začátkem kurzu. Za neúčast na lekcích se nevrací kurzovné.
VSTUP DO KURZU PO JEHO ZAHÁJENÍ MOŽNÝ - NUTNO DOMLUVIT.
KURZ JE MOŽNÉ ZKRÁTIT (VČETNĚ KURZOVNÉHO) NA ZÁKLADĚ TERMÍNU PORODU.
V případě volných míst na lekci je po předchozí domluvě možné přijít na ukázkovou lekci (nejlépe v probíhajícím kurzu), cena 160Kč (60min).

JAK JE TO S NÁHRADAMI?

O kurzu:

Kurzy jsou vhodné pro začátečnice i pokročilé ve všech trimestrech (v trimestru prvním je vhodné začít až po cca 10. týdnu)
Lekce jsou vedeny v jemném a ohleduplném stylu, systémem, který jsem postupně vyvinula na základě své dosavadní praxe včetně období obou těhotenství, na základě studia na mnoha odborných seminářích a intenzivního samostudia. Do lekcí vnáším kromě jógové terapie především principy zdravého pohybu v souladu s funkční anatomií a prvky moderní rehabilitace. 
Na lekcích těhotenských respektuji ZMĚNY HORMONÁLNÍ (způsobující např. rozvolňování pánve a kloubů a s tím spojené např. bolestí kyčlí, SI skloubení), FYZIOLOGICKÉ (např. zvýšený objem krve a s tím spojené např. problémy s tlakem, křeč. žilami) a ANATOMICKÉ (prohloubené zakřivení páteře, zatížení kloubů dolních končetin, snížení klenby).
Na základě těchto změn upravuji způsob cvičení s přihlédnutím k individuálním rozdílům mezi přítomnými. 

 

  • důraz na správné držení/nastavení těla ve všech pozicích
  • důkladné vysvětlení jednotlivých jógových pozic a jejich individuální přizpůsobení 
  • vnesení principů zdravého pohybu do každodenního života (opakovaným nácvikem určitých pozic si zafixujeme např. bezpečný způsob zvedání břemen, provádění předklonových činností atd.)
  • úleva od nejrůznějších (nejen) těhotenských potíží (bolesti zad, kříže, kyčlí, kolen, syndrom karpálního tunelu, snížení nožní klenby; křečové žíly, otoky, hemoroidy atd.)
  • práce s pánevním dnem (aktivace i uvolnění + individuální doporučení, jak s pánevním dnem v kterém trimestru pracovat) a hlubokými svaly břicha (prevence diastázy, bolestí beder, SI skloubení, inkontinence, rozestupu spony stydké, hemoroidů atd.)
  • centrace kloubů (prevence jejich hormonálně podmíněné nestability a bolesti, prevence artrózy, důležité pro správné držení těla)

 

  • práce s klenbou nohy i ruky - nastavení klenby v nejrůznějších pozicích, speciální cviky na podporu klenby, manuální techniky pomáhající se sníženou nožní klenbou, vbočeným palcem, předcházející artróze prstů
  • doporučení vhodných bot a nácvik chůze
  • propojení jóga terapie, různých cvičebních stylů, fyzioterapeutických technik a zkušeností lektorky během svých dvou těhotenství
  • nácvik základních úlevových pozic a dýchání během 1. doby porodní, obecná doporučení pro 1. dobu porodní (hudba, prostředí, koncentrace atd.) v duchu přirozeného porodu
  • prohloubení dechu, energizace, emoční zklidnění, podpora tělesných soustav svých i miminka
  • hledání vnitřního klidu, spokojenosti a sebedůvery (relaxace, vizualizace, afirmace, meditační techniky)
  • hledání zalíbení v přítomných okamžicích s uvědoměním si zázračného procesu probíhajícího uvnitř našeho těla

Reference:

Iva K.: "K Evě jsem začala chodit na těhotenskou jógu a naprosto jsem se nadchla pro způsob, jakým vede lekce, a dokonce mě Evička inspirovala natolik, že jsem se rozhodla stát se lektorkou jógy. Lekce s Evou jsou báječné, všem doporučuji!"

Dáša K.: „Na kurz gravidjógy s Evou jsem narazila náhodou a vybrala jsem si ho, jelikož mě zaujalo, že samotná lektorka měla s těhotenstvím nedávnou zkušenost. Eva mi byla inspirací a důkazem toho, že i v tomto období může být člověk aktivní, cítit se dobře a po porodu se rychle navrátit ke své původní postavě. 
Její lekce se mi líbily především díky jejímu osobitému a kamarádskému přístupu, komorní a uvolněné atmosféře a především jejímu zapálení pro danou věc. Kladně taky hodnotím detailní vysvětlování každého cviku a časté upozorňování na jeho správné provedení, což mi usnadnilo si rychle osvojit jednotlivé jógové pozice a doma si je sama zkoušet. Věřím, že pravidelné cvičení jógy značně přispělo k tomu, že jsem po celou dobu těhotenství netrpěla žádnými typickými obtížemi, jako jsou např. bolesti zad. Naopak, cítila jsem se dobře, jak na těle, tak i na duchu.  Praktikování gravidjógy mi tedy potvrdilo, že těhotenství není nemoc a že je možné být ve skvělé kondici a cvičit do posledního dne.
PS: Evi, to, co děláš, a jak to děláš, děláš dobře, jen tak dále..."

Ivana C.: "Nepatřím rozhodně k ženám se silně rozvinutými mateřskými pudy a před vlastním těhotenstvím jsem o děti nejevila pražádný zájem – do kočárků jsem v případě nutnosti nahlížela jen z úctyhodné vzdálenosti a těhotné ženy jsem povětšinou silně litovala kvůli všem těm „komplikacím“, které musí s břichem překonávat. Když jsem pak sama otěhotněla, snažila jsem se dlouho dělat, že se vlastně nic neděje, a vesele lezla dál po skalách, dokonce jsem ještě ve třetím měsíci odehrála několik ligových volejbalových utkání (jen ty smeče nebyly, co bývaly). Postupně jsem se ale musela zklidnit, neb dítko v batůžku na břiše nebylo na nějaké velké poskoky zvědavé.
A tak jsem se začala čím dál více věnovat józe, kterou jsem doposud využívala jen jako prostředek k uvolnění. Narazila jsem na lekce jógy pro těhotné a ke svému velkému překvapení zjistila, že se nejedná o žádné přihlouplé „hlazení mimíska v bříšku“, ale o opravdu dobře propracovaný systém pozic, které dělají kulatící se postavě víc než dobře. Pod vedením lektorky Evy Hrdličkové jsem se dokázala nejen uvolnit a protáhnout, ale jóga mě zase chytla za srdíčko. Začala jsem se soustředit na dech, což mi pomohlo aspoň částečně spojit se s tím rostoucím tvorečkem uvnitř. A blahodárné účinky měly Eviny lekce i „zvenčí“. Přestala mě úporně bolet bedra, uvolnily se lopatky, začalo se mi líp dýchat. A u jógy jsem zůstala až do konce těhotenství. Eviny sestavy jsem cvičila každý den i doma, prakticky až do posledního dne těhotenství. A první den po porodu v porodnici jsem si vyprosila od manžela, aby mi přinesl místo pugétu jógamatku. V prvních dnech po přivedení dcery Báry na svět mě Evina sestava ásan postavila doslova na nohy a taky mně, jako jediný prozatím myslitelný pohyb, pomohla nezbláznit se z „internace“ v porodnici. Postupně jsem přidávala náročnější pozice a díky józe jsem byla dva týdny po porodu nejen na své původní váze a poměrně fit, tedy v rámci možností – každopádně však fit i duševně.
Pokud bych měla možnost navrhnout balíček první záchrany pro těhotné a následně novopečené matky, pak by obsahoval dvě věci: poukázku na konzultaci s laktační poradkyní a vstupenku na několikaměsíční kurzy jógy!"

Hana P.: "Dobrý den, Evi, s radostí oznamuji, že se nám před dvěma týdny narodila dcera. Porod proběhl bez komplikací a rychle, přičemž během první doby porodní jste musela hodně škytat, jak jsem na vás a hodiny gravid jógy myslela. Všechny úlevové pozice i dýchání jsem bezezbytku využila a věřím, že i díky nim patřím k těm šťastným maminkám, které budou na porod s radostí vzpomínat (jasně, bez kontrakcí a bolesti se to neobejde, ale i tak)...
Moc děkuji za energii a rady, které jste nám předala, a doufám, že až malá malinko povyroste a vy se ke cvičení jógy po druhém mrněti vrátíte, tak budu moci začít chodit na vaše klasické středeční hodiny."  

Jana Daň.: "Na kurz gravidjógy jsem se plynule dostala z kurzů jógy, které jsem u Evči navštěvovala. Protože se mi moc líbil její přístup, atmosféra a celková pohoda na hodinách, volba byla jasná. Vůbec mě nenapadlo hledat jiné cvičení.... Absolvovala jsem tři kurzy a nebýt porodu, cvičila bych vesele dál. Tato volba byla ta nejlepší, celé těhotenství mě nebolela záda, neměla jsem oteklé nohy a celkově jsem se cítila skvěle, jak na těle, tak na duchu. Těhotenství jsem si díky gravidjóze užívala. Při samotném porodu jsem ocenila hlavně úlevové polohy a dýchání... Porod proběhl nad mé očekávání rychle a v pohodě. Takže, milé těhulky, cvičte gravidjógu.
Evi, Vám děkuji a nám přeji, ať cvičíte dál a Vaše lekce jsou stále tak příjemné."

Eva P.: "Milá Evi, milé budoucí maminky,
ke gravidjóze jsem se dostala přes lekce jógy, které jsem náhodou objevila na webu, zrovna když Evča byla těhotná. S jógou jsem měla již zkušenosti z minulosti a oblíbila jsem si ji. Evča mi byla sympatická od první lekce a vyhovoval mi její styl vedení a přístup k józe. Byla jsem fascinovaná, jak zvládá jednotlivé pozice s rostoucím bříškem.
Když mě toto krásné očekávání potkalo asi za půl roku poté, neváhala jsem a přihlásila jsem se do kurzu jógy pro těhotné. Jóga byla pro mě relax a zároveň jsem si udržovala fyzičku s bříškem. Celé těhotenství jsem si doslova užívala, bez potíží. Vychodila jsem dva kurzy za sebou a cítila se báječně. U Evči jsem ocenila profesionální vedení lekce s příjemnou atmosférou a kamarádským přístupem.
Děkuji, že takový kurz existuje!"       
     

Silvie H.: "Dobrý večer, Evo, chtěla jsem Vám poděkovat za příjemné dva kurzy gravid jógy, které jsem mohla s Vámi absolvovat.
Poslední lekci jsem absolvovala 5 dní před porodem. Při porodu jsem si vzpomněla i na Vás, kdy jsem využila některé pozice, které jsme během lekcí cvičily (využila jsem hlavně úlevovou pozici ve stoji s lokty opřenými o stehna a pozici ve dřepu).
Ještě jednou děkuji a přeji hodně spokojenosti a úspěchů." 

Jana D.: "Na kurz gravidjógy jsem se plynule dostala z kurzů jógy, které jsem u Evči navštěvovala. Protože se mi moc líbil její přístup, atmosféra a celková pohoda na hodinách, volba byla jasná. Vůbec mě nenapadlo hledat jiné cvičení... Absolvovala jsem tři kurzy a nebýt porodu, cvičila bych vesele dál. Tato volba byla ta nejlepší, celé těhotenství mě nebolela záda, neměla jsem oteklé nohy a celkově jsem se cítila skvěle, jak na těle, tak na duchu. Těhotenství jsem si díky gravidjóze užívala. Při samotném porodu jsem ocenila hlavně úlevové polohy a dýchání... Porod proběhl nad mé očekávání rychle a v pohodě. Takže, milé těhulky, cvičte gravidjógu.
Evi, Vám děkuji a nám přeji, ať cvičíte dál a Vaše lekce jsou stále tak příjemné."