Pozdrav slunci pro těhotné

Pozdrav slunci je jedna z nejvhodnějších cvičebních sestav v těhotenství vůbec. Není důvod se o něj v tomto období ochuzovat, jen je třeba jej přizpůsobit rostoucímu bříšku a dalším aspektům. Účinky pozdravu mnohonásobně podpoříte hlubokým dýcháním - v souladu s jednotlivými fázemi pozdravu, jak je popsáno pod videem. Na základě vlastních zkušeností jsem sestavila několik typů a úrovní pozdravu slunci, na lekcích je různě obměňujeme, pro každou z Vás bude vhodný a příjemný jiný pozdrav v závislosti na Vaší pokročilosti, kondici a momentálnímu cítění. Pozdrav můžete provádět samotný (několik opakování) nebo jako součást dalších ásán (jógových pozic). Ideální je vychutnat si jej hned po probuzení nebo dopoledne, budete se pak po zbytek dne cítit skvěle! Zařaďte pozdrav slunci do svých ranních rituálů (ještě před sprchou) a stane se pro Vás naprosto přirozenou součástí dne a jeho pozitivní účinky pocítíte mnohem rychleji.wink

ÚČINKY POZDRAVU SLUNCI: zvýšení pohyblivosti kloubů, protažení a posílení svalstva celého těla, prohloubení dýchání, rozvoj vytrvalosti, povzbuzení krevního oběhu, optimalizace látkové výměny, stimulace vnitřních orgánů, vyvážení vegetativního nervového systému, zlepšení schopnosti soustředění a psychické rovnováhy, rozproudění energie v těle


JEMNÝ POZDRAV SLUNCI VHODNÝ PRO KAŽDÉHO (pozice se střídají v rytmu dechu, viz popis pod videem; nadechujme vždy nosem, vydechujme nosem nebo ústy):

NÁDECH: vzpažíme
VÝDECH: hluboký předklon (chodidla více od sebe kvůli prostoru pro břicho, pokrčit si kolena dle potřeby)
NÁDECH: rovný předklon (nohy napnuté, páteř rovná od kostrče po krční obratle, vytahujeme se vpřed za temenem)
VÝDECH: přes pokrčení kolen přecházíme do pozice kočky
NÁDECH: odtlačíme se od rukou, kolen a prodloužíme páteř (můžeme jemně otevřít hrudník)
VÝDECH: zakulatíme se v pozici kočky, uvolníme hlavu
NÁDECH: srovnáme se do neutrální pozice páteře v kočce
VÝDECH: dolů hledící pes (pokrčme si jemně kolena, odtlačme se od rukou)
NÁDECH: položme kolena (více od sebe)
VÝDECH: dosedněme na paty - úlevová pozice, ve které zůstaňme jakkoli dlouho, uvolněme tělo i mysl, vnesme "úlevový" způsob dechu
NÁDECH: kočka
VÝDECH: dolů hledící pes (možno nahradit např. zakulacenou kočkou)
NÁDECH: přes malé krůčky do rovného předklonu
VÝDECH: hluboký předklon (pokud se po vyrolování točí hlava, pouze si v tomto předklonu položme lokty na pokrčená kolena)
NÁDECH: rolováním do vzpažení
VÝDECH: pozice hory

Připravila Eva Hrdličková

 

TOPlist