O nás

Studio JÓGA EVA nabízí kurzy jógy pro začátečníky i pokročilé, pro těhotné i po porodu, pro maminky s dětmi a kurz vitální - hormonální jógy v Brně na Semilassu a v Písečném centru. Dále se zaměřuji na individuální lekce jógy v Brně dle Vašich požadavků, pořádání jógových seminářů a organizaci jógových pobytů. 

Ráda bych Vám prostřednictvím krás jógy zpříjemnila a ozdravila život, případně Vás inspirovala k tomu najít si tu správnou cestu životem.heart Jestli k tomu dáte józe příležitost a jak intenzivně ji budete praktikovat, je už jen na Vás! Těší se na Vás lektorka a zároveň velká nadšenkyně do jógy - Eva.
NAPSALI O MĚ


LEKTORKA:

    EVA HRDLIČKOVÁ (ROZ. FILÍPKOVÁ)

    - zakladatelka studia

    - lektorka lekcí "jemně dynamické jógy" v Brně

    - lektorka kurzů jógy pro těhotné, pro maminky s dětmi a poporodních kurzů v Brně 

    - lektorka individuálních lekcí, organizátorka jógových seminářů a pobytů s jógou

                                              VÍCE ZDE


NAŠE LEKCE:

JEMNĚ DYNAMICKÁ JÓGA: "Tato lekce je vhodná pro začátečníky i pokročilé. Má jemně dynamický charakter, přičemž je u jednotlivých pozic kladen důraz na jemnost provedení vůči tělu s ohledem na individuální rozdíly mezi přítomnými. Před lekcí mi vždy případné problémy nahlaste (prodělané operace kloubů, páteře, hypermobilitu, problémy s tlakem atd.). Lekci vedu s jemností "jóga terapie", tedy tak, aby jednotlivé jógové pozice byly tím nejlepším "lékem" pro Vaše tělo a duši. Můj cíl je navádět vás k tomu, abyste respektovali limity svého těla a jeho aktuální kondici a stav, abyste v pozicích mohli stále volně dýchat, necítili v nich bolest a vychutnali si je "tady a teď". Chci vás naučit přizpůsobit pozice sobě tak, abyste mohli bezpečně cvičit doma a započali tak či prohloubili svou domácí jógovou praxi. Každý jsme jiný, máme jiné tělesné proporce, jsme různě flexibilní či silní, proto každý potřebuje pozice upravit trochu jinak. Proto se snažte vyvarovat jakéhokoli soutěžení a srovnávání se s ostatními. Občas lekci zpestřím nějakou zajímavou pozicí (nepovinnou:-)), přestože může být prozatím pro cvičící příliš náročná. Chci vás tak inspirovat a motivovat, a také tím ráda vnáším do lekce prvek hravosti a uvolněnosti (nebrat se příliš vážně):-).
Lekce začíná zklidněním, tréninkem pratjaháry (stažení smyslů) a dhárany (koncentrace), postupně připojuji nácvik plného jógového dechu. Po rozhýbání krční páteře a dalších částí páteře pokračuji nácvikem správného zapojení hlubokého stabilizačního systému. Pozdravy Slunci nastavuji podle individuálních potřeb cvičících (začínám nejjednodušší variantou, u které můžete klidně zůstat a těžší varianty neprovádět). Následují pozice stojné, balanční, rotace, pozice v sedu, v lehu a na konci je vždy důkladná relaxace. Do předklonů a záklonů vás navádím tak, abyste své páteři prospívali a ne naopak. Po lekci se vždy ještě věnuji individuálním dotazům, nebojte se tedy na cokoli zeptatwink"

GRAVIDJÓGA: "Lekce jógy pro těhotné jsou vhodné ve všech trimestrech a pro všechny pokročilosti. Předpokladem je těhotenství bez komplikací (zkracování čípku apod.), schválení cvičení lékařem. Styl lekce, zvolené pozice a způsob jejich provedení vychází ze zkušeností a znalostí získaných na seminářích (nejen) o józe pro těhotné, pánevním dnu, v literatuře o těhotenství, anatomii, ale především vlastní praxí během dvou těhotenství (také před a po těhotenství). Lekce je vedena velmi jemným způsobem, přičemž se snažím o to, aby gravidjóga pomáhala těhulkám cítit se plné energie, naučit se uvolnit (nejen psychicky, ale také kladu důraz na uvolnění se při výdechu - nácvik pro první dobu porodní), udržet si jistou kondici, předcházet či pomáhat s častými těhotenskými potížemi (bolesti zad, SI skoubení, kyčlí, otoky, zácpa atd.). Respektuji změny odehrávající se v těle těhotné ženy (hormonální, fyziologické, anatomické), např. zvětšená mobilita v kloubech, prohloubení zakřivení páteře atd., od čehož se mj. odvíjí přizpůsobení pozic. Jemným způsobem pracujeme se svaly pánevního dna a hlubokým břišním svalstvem a hlídáme si nezapojování vnějšího břišního svalu (přímého). Během lekce nacvičujeme i základní úlevové pozice a způsob dýchání pro první dobu porodní, podporuji přirozený přístup k těhotenství a k porodu. Po lekci či prostřednictvím emailu ráda s čímkoli poradím a prodiskutuji témata spjatá s těhotenstvím, porodem, kojením, zdravím dětí, poporodním cvičením atd."

POPORODNÍ CVIČENÍ: "Smyslem kurzu kromě zotavení těla po těhotenství a porodu je také setkávání s dalšími maminkami, vzájemné sdílení zkušeností a názorů, přičemž se kurz může stát příjemnou společenskou událostí i pro vaše miminka, která se budou spolu seznamovat a vy si tak třeba budete moci zacvičit snáz než doma. Mateřství je ideální období na to, abychom si uvědomovaly krásu přítomného okamžiku a naučily se vnitřní spokojenosti bez ohledu na to, jestli je doma uklizeno nebo zda má miminko zrovna dobrou náladu:-). Kurz je vhodný pro maminky od ukončeného šestinedělí přibližně do jednoho roku po porodu, je možné jej ale začít navštěvovat i později po porodu (např. v případě císařského řezu) a pomůže i ženám, které jsou delší dobu od porodu a rády by pracovaly např. na zmírnění diastázy, zploštění břicha, zpevnění těla atd. Miminko můžete vzít na lekci s sebou a mít jej během cvičení u sebe na podložce či na hrací dece, která bude společně s hračkami k dispozici. Podle potřeby se samozřejmě miminku můžete věnovat - kojit, přebalovat, utěšovat, počítá se s tím, že lekce bude trochu živější. 
Na kurzu vás čeká test břišního tonusu a rozestupu (na základě toho zvolíme varianty cviků a délku výdrže), tonizace pánevního dna, hlubokých svalů břicha, šikmých břišních svalů; nácvik správného dýchání; zapojení stabilizačního systému celého těla (nejen "core", ale také svalů, které zpevňují jednotlivé klouby); nácvik správného držení těla a postupný návrat páteře do původního zakřivení; sestava cviků vhodná po nošení miminka; prevence a náprava bolestí zad, kloubů (např. kyčlí, SI skloubení); posílení paží, dolních končetin a klenby chodidel; pozdrav Slunci individuálně přizpůsobený; nácvik relaxace, techniky pratjaháry a dhárany (práce se smysly a myslí). 
Cviky vychází z jógy, pilates, vývojové kineziologie a dalších směrů, budou individuálně přizpůsobeny s ohledem na poporodní stav těla. Budeme se snažit o vnesení principů zdravého pohybu a spokojeného žití do každodenního života. 

TOPlist