Jóga pro těhotné - pozice

"Lekce JÓGY PRO TĚHOTNÉ jsou vhodné ve všech trimestrech a pro všechny pokročilosti. Předpokladem je těhotenství bez komplikací (zkracování čípku apod.), schválení cvičení lékařem. Styl lekce, zvolené pozice a způsob jejich provedení vychází z mých zkušeností a znalostí, získaných na seminářích (nejen) o józe pro těhotné, pánevním dnu, v literatuře o těhotenství, anatomii, ale především vlastní praxí během dvou těhotenství (také před a po těhotenství). Lekce je vedena velmi jemným způsobem, přičemž se snažím o to, aby gravidjóga pomáhala těhulkám cítit se plné energie, naučit se uvolnit (nejen psychicky, ale je také kladen důraz na uvolnění se při výdechu - nácvik pro první dobu porodní), udržet si jistou kondici, předcházet či pomáhat s častými těhotenskými potížemi (bolesti zad, SI skoubení, kyčlí, otoky, zácpa atd.). Respektuji změny odehrávající se v těle těhotné ženy (hormonální, fyziologické, anatomické), např. zvětšená mobilita v kloubech, prohloubení zakřivení páteře atd., od čehož se mj. odvíjí přizpůsobení pozic. Jemným způsobem pracujeme se svaly pánevního dna a hlubokým břišním svalstvem a hlídáme si nezapojování vnějšího břišního svalu (přímého). Během lekce nacvičujeme i základní úlevové pozice a způsob dýchání pro první dobu porodní, podporuji přirozený přístup k těhotenství a k porodu. Po lekci či prostřednictvím emailu ráda s čímkoli poradím a prodiskutuji témata spjatá s těhotenstvím, porodem, kojením, zdravím dětí, poporodním cvičením atd."    
25. 11. 2014, Eva Hrdličková

Pozice na fotografiích je třeba přizpůsobit sobě - jak variantu pozice, tak rozsah či její neprovádění kvůli případným kontraindikacím. V případě, že se v pozici necítíme příjemně, nedýchá se nám dobře, vrátíme se z ní zpět. (Na fotografiích je lektorka jógy v 6. měsíci těhotenství.)

            

        

        

                

        

        

        

        

 

TOPlist